3 Август 2018

ПРАВИЛОТО НА 6-ТЕ ЧАСА - НАЙ-ДОБРИЯТ НАЧИН ЗА ХРАНЕНЕ


Който ограничи периода на своето хранене в рамките на шест часа на ден, ще направи – съгласно учени от Бирмингам – най-полезното нещо за своето тяло. Причината за това е, че периодичното гладуване не само намалява телесното тегло, но и има огромно въздействие върху кръвното налягане и нивата на инсулин и стрес.

Да се яде 6 часа, да не се приема храна 18 часа: идеята на така нареченото периодично гладуване, известно и като интервално постене, не е нова, но констатациите на изследователите от Бирмингам са точно такива. 


Положителни ефекти

Те са намерили доказателства за това, че дългата пауза между последното и първото хранене за денонощието, се отразява положително не само върху теглото, но и върху здравословното състояние на следващите този режим.

Съгласно изследването големи успехи с периодичното гладуване могат да постигнат най-вече хора, които имат повишен риск от диабет. Резултатите обаче дават кураж и на всеки, който би желал да отслабне, да намали рисковете за своето сърце или просто да се почувства в по-добра форма.  

Половината от участниците в изследването са следвали режима на периодично гладуване през първите пет седмици. Всеки ден те са имали шест часа – преди 15:00 часа – за общо три хранения. Другата половина, контролната група, е имала за това по 12 часа всеки ден.   

След пет седмици е последвала седемседмична пауза в изследването, за да се върне тялото отново в своето нормално ниво. След това групите са разменили своите задачи. И при двете групи приемът на калории не е бил променен в сравнение със съответното нормално за тях ниво, така че да не се стига до целенасочено намаляване на телесното тегло. 


Постенето е здравословно само по себе си

Резултатът: гладуващите периодично, са имали по-ниско кръвно налягане, по-стабилни нива на кръвната захар и освен това по-малък апетит. Последното със сигурност има тясна връзка с кръвната захар, тъй като хората със стабилни нива на кръвна захар са по-малко склонни да изпитват силни атаки на глад. 

С това изследване учените от Бирмингам за пръв път показват, че положителните ефекти на периодичното гладуване не се дължат единствено на намаляването на телесното тегло, но и на самото постене.



остави коментар